måndag 12 januari 2009

Tygoholic

Ja, snart (!) börjar jag tro att det är vad jag är. En tygoholic! Svårt hemfallen till att handla tyger. Jag älskar tyg och garn, det är känslan, och färgerna, mönstren, doften...mmmmm.
Jag åkte till Quilterian, det fanns så mycket fint att titta på.
Jag köpte en ny skärkniv, som var prio 1. Så gick jag omkring och tänkte på vad jag kunde kombinera ihop till en Giant Dahlia. Det blev de 5 tygerna från höger till vänster. Från vitt till vinrött. Ursnyggt tycker jag.
Så blev jag kär i den blå panelen som skymtar fram, tillsammans med den randiga bredvid. Det ska bli sittdynor till köksstolarna.
det röda längst till vänster är till de tyger i svart, vitt och rött som jag samlar för att göra en NYB.

******

Januarisockorna är inte helt lätta ska jag säga. Jag lade upp och ökade, det såg ut att räcka till, och det visade sig när jag hunnit en liten bit att det blev alldeles för stort.Jag får minska rejält på mönstret, jag har inte rätt garn heller. Så då rev jag upp och började om.

På torsdag är det det FÖRSTA stickcaféet här i kommunen!!!!En eloge till de som dragit igång detta, Gunmarie och Barbro!! Jag kommer som ett skott! Men då har jag ju sockorna att brottas med. I allafall så är mönstret ursnyggt. Så om jag lyckas så får jag ett par fantastiskt snygga sockor!

3 kommentarer:

  1. Härligt att vi är så många tygoholicar! Synd bara att jag har så långt till Quiltaffärer. Visst, det går att skicka efter, men det är ju inte detsamma. Jag vill gärna klappa på tygerna också.

    Tack så hjärtligt för den stora nåldynan. Den är jättefin! Snygga tyger och läckert med knapparna. Roligt att få en sån present bara sådär, och så snabbt sen!
    Kram Jane

    SvaraRadera
  2. Även jag är en tygoholic, även om jag lovat mig själv att försöka sy av det jag har i första hand i år. Trots löftet har det på nått sätt gått iväg två tygbeställningar, och idag ska jag till Quiltbiten och handla lite. Ha det bra och klappa dina nya tyger från mig! KRAM L

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli kanonfint till en dahlia! Du skulle bara veta hur nyfiken jag på att se hur det går för dig!

    SvaraRadera