söndag 25 januari 2009

Quilteriankurs och lite annat



Jag var på kurs i går på Quilterian.
Vi syr en enorm kvilt, som heter Thimbleberrie big club quilt.
Igår var det sammanfogning av alla delar, samt att börja sy på alla bårderna. Oj, oj det är mycket, och stort.
Det är lite precision, sömmarna ska stämma och kanter trimmas. På ett stort arbete så är det ganska omständigt.
När jag har fått på alla bårderna så ska jag ta en bild. Men här får ni en liten uppdatering av hur den ser ut:

När Älvsbydamerna var till oss i veckan så köpte jag några tygbitar.Vem kan hålla sig? Inte jag i allafall.


De röda ska vara till en framtida NYB. Vad de andra ska bli står skrivet i stjärnorna!!! Jag tycker om dem bara.

******

Till sist ett litet upprop: Om det är någon Bodens omgivningar som läser den här bloggen och INTE är med i någon kviltgrupp. Tag för all del kontakt! Vi är inte så många, och vi välkomnar den som är intresserad och vill vara med. Vi inspirerar varandra, kunskapsnivån varierar, vi lär av varandra hela tiden och har kurser för varandra.

I februari ska vi t.ex. ha en kurs i fryspappersteknik. Den ska jag hålla i.

5 kommentarer:

  1. Thimbleberry-kvilten blir jätteläcker, det verkar så kul att göra en sån. Vad ska hända med den när den är klar?

    Och du, finns det någon bättre anledning att köpa tyg än att man tycker om dem? :)

    SvaraRadera
  2. Just nu räcker inte tiden till - men jag skall tipsa mina kollegor - har ni hört med testillärarna i Boden - de kanske är intresserade?

    Hälsningar Maud

    SvaraRadera
  3. Hej vad duktig du är, har själv börjat med lappar men än bara fyrkanter. Synd att jag inte bor i Boden, det är lite långt från Åmål.Hälsningar Katarina

    SvaraRadera
  4. Oj, vad duktig du har varit. Var med för 2 år(är det så länge sedan)sedan och började sy på det årets quilt, jag har fortfarande bara börjat, nu när jag ser din vaknar lusten till att sy min klar. Ser fram emot foto på den färdiga quilten.

    Eva i Arvidsjaur

    SvaraRadera
  5. Jisses vad snygg.... o tyg måste man ju ha... oavsett om man behöver det eller inte..:) Kram Annika

    Ps nåt litet till dig från mig hos mig.....

    SvaraRadera