tisdag 6 januari 2009

Januaris utmaning är klar!

Yes! Jag är så glad att jag tog mig tid att göra färdig den här duken, för den blev så fin tycker jag.
Det var januaris utmaning det! Puh, då var det klart i alla fall.
Tack för era trevliga och fina kommentarer om duken.
Mönstret finns i en "Fat Quarter" nr.3, 2007, där den kallas bårdtygsduk. Jag ändrade förståss lite på mönstret och gjorde raka kanter, inte sneda, och lät en bit av det svarta tyget gå ända ner till kanten.
Jag hade tänkt att göra en svart kant, men tyget räckte inte, så det fick bli grått där.
Nu när jag städar bort julgrejerna så ska den få pryda köksbordet ett tag!
Nu ska jag fundera lite på vad jag ska ta itu med för februaris projekt! Det finns några att välja på!

******

Yes! My cloth is finished! I´m very pleased with it. Now I´m going to have a little "conversation" with myself, about which one of my UFO:s I´m going to finish in february.

******

Min utlottning kommer att bli av på fredag kväll, så maila en kommentar senast 16:00 på fredag om du vill vara med.

På några av er finns ingen länk till blogg eller e-mail, så om någon av er blir vinnare, så var då snäll och skriv till mig på min e-mail: 092119226@privat.utfors.se och meddela ert namn och adress.

För att ytterligare klarlägga hur lottningen går till, så lägger jag en lapp med namnet, eller signaturen på den som gett en kommentar till (vilken som helst av) mina inlägg under veckan.

Sedan drar vi tre namn, den första får sitt val + tulpanmönstret, sedan nr 2, och nr 3.

Nu har dessutom Anna gett min utlottning gratisreklam! Tack Anna!

******

Idag är min sista lediga dag, imorgon börjar jobbet igen, men vårterminen känns alltid lite luftigare, då vi har påsklovet att se fram emot.

På vår utbildning finns det inte sportlov.

Det är inte klokt så otroligt snabbt det går när man är ledig. 18 dagar kändes som en hel evighet, men se så fort det gick.

Det tråkigaste är att man varken hinner eller orkar pyssla så mycket som man egentligen vill, när man jobbar.

Och allt jag trodde att jag skulle vilja och orka göra under lovet, tjaa, mycket av det finns kvar till påsk!!

4 kommentarer:

  1. Wow så läcker duk! Tror nog att jag ska rota fram min tidning och sy mig en ny duk. Grattis till att ha fått klart januaris projekt. KRAM L

    SvaraRadera
  2. Hej där...Vilken fin duk! Jag är också med i utmaningen och gnor på just nu som en galning..Har man tid så hinner man ju lite! Men imorrn är det jobba igen, suck. kram/pia

    SvaraRadera
  3. Grattis till den färdiga januariutmaningen. Duken blev ju jättesnygg. Jag skall nog ta och leta upp tidningen och se om jag också kan sy mig en ny duk. Lycka till med fortsättningen.

    SvaraRadera
  4. I came by way of May Britt's blog (I'm also in the challenge), and just wanted to say that your table cloth is fantastic! I love the colors and pattern. congratulations on finishing it!
    ~Jessica in New York

    SvaraRadera