tisdag 13 januari 2009

Ribben är klar


Så här ser mina muddar "Ribben" ut. Virkade i röd och svart alpacka från Drops.
De blev tjocka, och alltså värmer de gott.
Jag gillar att göra muddar så nu har jag ganska många. Men alltid är det något mönster som lockar och som jag vill prova att göra.
******
Just nu är jag dock upptagen med två saker (simultankapaciteten har delvis återkommit, men bara vad gäller att ha handarbeten igång);
att sticka januarisockan, och sy Giant Dahlia.
Jag minskade antalet maskor till 48 (66 i mönstret), och nu ska jag se om jag klarar av själva flätan. Det ser komplicerat ut!
Giant dahlia kryper sakta fram, för jag syr för hand, det är pilligt. Jag älskar färgerna.

3 kommentarer:

  1. Så kul att du har börjat på dahlian! Jag skulle gärna se bilder på tygerna och på arbetet efter hand, om du har lust att visa.

    SvaraRadera
  2. Visst är det kanonkul med muddar.... har också gjort en del nu o mer blir det... dotras kompis vill ha i födelsedagspresent.... vilken tur jag har....o det borde faktiskt finnas anonyma tygoholics.... hör själv till skaran plus att jag även är en garnoholic...:) stickcafe ska det bli här med... vi börjar den 28onde o det är jag o en kompis som håller i det.... körde ett par gånger före jul med..... nu ska vi va på ortens bibliotek.... kul att kunna frossa i mönsetrböcker... KRam Annika

    SvaraRadera
  3. Ser verklogen fram emot dalian.
    Verkar så avancerat och läckert
    Ulla

    SvaraRadera