onsdag 7 januari 2009

Tetraväskor

Här kommer två roliga små "väskor", eller kanske man ska kalla dem necessärer eller...tetror.
Jag tänker hela tiden på barndomens mjölkförpackningar när jag ser dem.
För er yngre som inte vet eller kommer ihåg, så var mjölken förpackad i sådana pappkartonger i min barndom. De tog otroligt med plats i kylen. Det fanns speciella hållare i plast för dem också! Jag är ju faktiskt så gammal så att jag kommer ihåg när mamma köpte mjölken i glasflaskor, som man lämnade tillbaka till affären när de var tomma.
Väskorna sydde jag av två funglyblock vardera (de har jag visat bild på tidigare), så den högen minskar stadigt.
Jag tänker lägga upp dessa väskor, som är jättelätta att sy, på min januari lista också, för de har väntat på att bli gjorda sedan november.
På det sättet känner jag mig extra duktig denna månad.
Februari månads projekt blir att göra färdigt kvilten med hjärtan. Och den har väntat lääänge. Ett tvättäkta UFO, med andra ord.

******
Theese small bags, are also something I should have done in november, but I didn´t. They were quite easy and fast to do. I have made them from my fungly-blocks I did earlier. I used 2 blocks for each bag.
Februarys challenge will be a heartquilt, which has been on my UFO-list for a looong time.

4 kommentarer:

  1. vilken kul ide! Läckra är de också.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad snygg duk! Och tygerna!! :-) Hm, har visst en sån ufo-duk i någon hög själv... Grattis till ett färdigt projekt!
    Hälsar Brita i Luleå
    http://brita.zoomin.se

    SvaraRadera
  3. Hi-hi, jag kommer också ihåg dessa mjölkförpackningar, de fanns hos mormor, i Norrland, när jag var liten. Tycker inte tygerna ser särskilt fungly ut!!
    Hälsar Brita i Luleå
    http://brita.zoomin.se

    SvaraRadera
  4. Tetraväskorna är jättesöta och coola! Jag skulle gärna prova att göra dem jag med men jag vet inte riktigt vad jag skulle ha dem till. Får hoppas det dyker upp ett tetrabehov snart. :)

    SvaraRadera