fredag 30 januari 2009

Thimbleberrie

Ja, som sagt, toppen är ju klar. Men...hmmm...den är ju för stor för vår säng.

******

Här vilar vi våra trötta huvuden, i en gammal släktklenod. En gång på -70-talet upphittad i ett uthus på släktgården. Den sängen stod i gamla huset sade min pappa. Det huset revs när han var barn, men han mindes sängen/soffan.

Det fanns en krok där hans farfar hängde sin klocka på kvällen. Här har alltså min farfarsfar och farfarsmor sovit, också.

******

Ska vi nu köpa en ny modern säng för att det nya täcket ska passa...eller ska jag sprätta bort lite överflödsbårder. Det tål att funderas på. Jag velar....

2 kommentarer:

  1. Oj så fint det blev!!!! Nej, jag tycker inte att du skall ta bort någon bård, låt det vara alá engelskt och hänga ner på golvet, det ser så lyxigt och trendigt ut.
    Ditt BOM-block blev också jätteläckert!
    Kram L.

    SvaraRadera
  2. O, så fint! Och det passar perfekt till släktsängen!

    Jag tycker nog att hellre än att minska ner bårderna skulle du öka på dem lite så att de når precis ner till golvet på alla sidor (om de inte redan gör det, det var lite svårt att se) och runda av hörnen så att de inte släpar i så mycket. För det ser väldigt lyxigt och fint ut när det täcker hela sängen!

    Ha en riktigt trevlig syhelg!

    SvaraRadera