fredag 16 januari 2009

Stickcafé och en Dahlia på gång


Äntligen helg!

Här i norr är det svinkallt. Det hindrade inte en massa stickglada att träffas på Robbgården för det första stickcaféet!

Det hela var en trevlig upplevelse (jag vågar väl inte säga annat, kanske någon som läser....). Fast på riktigt, jätteroligt.

Jag min tok, tog med mig januarisockan! För det första så ska man koncentrera sig och titta på alla scheman som hör till. Sedan är den ju så extremt svår! Då går det ju inte att hänga med i alla samtal som pågår!!! Nästa gång blir det rätstickningen som får följa med.

Visserligen är mönstret på engelska, men det har jag ju fixat förut. Men detta...neej, måtta med allt. Jag rev upp för tredje gången, nu får det vara till februarisockan! Har jag bestämt!

******

Jag har inte hunnit med att sy på dahlian alls. Men en rad är klar och det är den ni ser på bild.

Jag gillar färgerna. Det är pilligt att sy för hand, det tar lite tid. Men det sa I, vår lärare i Kalix, att det var vägen till den "långsamma lyckan"!

******

Nästa vecka har vi kurs med damerna från Älvsbyn, i kviltgruppen alltså. Jag ska förbereda för den. Vi ska sy en lite rund väska "pompadour", med en applikation på.

******

2 kommentarer:

  1. Det ser helt rätt och väldigt fint ut! Och man får upp hastigheten med lite träning. :)

    SvaraRadera
  2. Hej hopp! Nu har paketet med den fina lotterivinsten anlänt och den är alldeles bedårande, vilket "team-work" ni har, din man och du, jag är imponerad!!
    Tuusen TACK snälla rara du!!!!!
    Ha det såå gott.
    Kram L.

    SvaraRadera