söndag 4 januari 2009

Dags för en liten utlottning




Här längst upp i norr lyser minsann flitens lampa! Eftersom det snart är mitt "100 inläggs jubileum" ( just detta inlägg är nr 90), så tänkte jag ha en liten utlottning.

Under denna tid fram till mitt inlägg nr 100, så är alla som gör en liten kommentar på bloggen med i utlottningen.

Någon mycket opartisk person i min närhet får givetvis göra dragningen så att fusk ej kan förekomma. Alla får EN lott.

Sedan kan man välja sin vinst, en provdocka (nåldyna), en Kaffe Fassett blomma (också nåldyna) eller två tygpåsar (övre bild). Den som tar första lotten får som bonus tulpanmönstret på den undre bilden. Det kan därför vara idé att nämna vilken vinst man vill ha om man vinner. Tilläggas bör att det inte är alltför många som har hittat hit, så chansen till vinst är MYCKET god (fniss).
Jag har också startat med mitt UFO; duken som är januari månads projekt i May Britts och Kris´s utmaning (se förra inlägget).
Jag har nålat och tråcklat ihop en sandwich och ska börja kvilta. Det får bli maskinkviltning fast jag är så dålig på det! bara att hålla tår och tummar!
******
Yesterday evening I started the challenge by making a "sandwich" of quilttop, batting and backside. Now I´m going to quilt the table-cloth. I´m planning to machinequilt it, so I will try to keep my fingers crossed that it will be o.k. Machinequilting is not my strongest side.

10 kommentarer:

  1. Hej, vad kul! Jag vill förstås vara med och vinna och skulle helst önska mig en provdocke-nåldyna.

    SvaraRadera
  2. Ja flitig har du verkligen varit, jättefina saker du åstadkommit. Om jag vinner i ditt lotteri så skulle jag jättegärna vilja ha en provdocka/nåldyna.
    Nu behöver jag bara sitta och hålla tummarna tills dragningen.
    Ha det gott!!!

    SvaraRadera
  3. Hejsan och en god fortsättning på den nya vecka.

    Sitter och sticka vantar,ett par tunna i ,eco baby ull,som passar i lovikka-vantarna nu när dagarna är kalla.Jobbet börjar igen på onsdag så då blir det mycket mindre handarbetstid.Jag går ingen kurs hos Ingrid sedan ett år tillbaka.Det blir allt svårare att klara dubbla skift då mitt blodtryck krånglar.Högtryckare.

    Passar på att också delta i din utlottning.
    Ha det så gott.
    ulla

    SvaraRadera
  4. Oj glömde att skriva att jag ,om jag blir vinnare ,önskar påsar eller Kaffe Fasset nåldyna.

    Hälsningar fråmn Ulla so nyss skrev ett inlägg

    SvaraRadera
  5. Självklart vill jag vara med o tävla...... o UFOn finnsdet ju här också.... har börjat avverka lite... syr som en galning på en broderad bonad.... ska vara klar innan mitten på månaden så kanske skajag hänga på utmaningen..... kanske fick man klart lite då...:) idag har vi 17 grader kallt... det var bistert att komma ut från jobbet imorse.... men nu hägrar en ledighet på 7 dagar.... ska sy o väva..... har ett UFO i vävstolen också..:) ha det bra... Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Hej

    Du har varit väldigt flitig. Jag vill gärna vara med i din utlottning/ om jag har turen att vinna, önskar jag den ljusa provdockan med den fina stålställningen.

    Ha de bra!
    Vi ses på onsdag

    Hälsningar
    Din Quiltkompis

    SvaraRadera
  7. Kul med teamwork inom familjen! Sånt gillar vi hos oss. En påse eller en nåldyna önskar jag mig.
    God Fortsättning på det Nya Året!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Hörde om tävlingen hos Anna och måste så klart titta in.
    Många fina saker du gör, gillar verkligen din grå-svart-vita duk.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. En till som är lite glömsk av sig.
    Jag önskar mig en provdockenåldyna.
    KRam Eva

    SvaraRadera
  10. oj vilka fina saker du har här mycket att titta på, din duk du har öer här är ju himla fin tycker jag. vill gärna vara med i utlottningen,gärna tygpåsarna, men dockorna är oxå jätte söta

    MVH Malin

    SvaraRadera