torsdag 8 januari 2009

Sockgarn från Garnkorgen

Häromkvällen klickade jag hem dessa underbara garn, 4 härvor som jag precis har nystat upp.
Jag ska sticka sockor, och det är inte så att jag saknar sockgarn, men jag har länge velat prova något nytt, och dessutom var mina garner för grova, då måste man räkna om, och det har jag inte alls lust med.
Till vänster Lornas Lace "Shepherd sock", färgen heter Pioneer (tror jag), den blir inte helt rättvis i blixtljus, men dagsljus infaller endast några få timmar när jag är på jobbet.
Till höger en urläcker färg som heter "Indian summer" (underbart namn), och det är ett garn från Louet "Gems", merinoull.
Bägge garnerna känns så mjuka och fina, det ska bli roligt att sticka med dem.
Jag ska försöka göra Sockklubbens januarisockor med flätmönster (lite avancerat), men har inte bestämt vilket av garnerna jag ska börja med.
Härvorna var så pyttiga, så jag får se om de räcker till ett par.

2 kommentarer:

  1. Hej

    Jätte mysigt garn/fina färger. Kanske ett projekt att ta med till stickcafet nästa torsdag kväll.

    Hälsningar

    Louise

    SvaraRadera
  2. Det garnet var kanonfint.... läckert.... o duktiga du som gjort klart din första utmaning.... jag kör ett eget litet rejs här hemma o har nu "bara" texten kvar på bonaden....:) har redan plockat fram nästa projekt att sitta o dregla över... dina små tetror var hur söta som helst.... ha det så bra... Kram Annika

    SvaraRadera