söndag 30 november 2008

Jag har shoppat!!




I går shoppade jag loss!! Jaja, inget allvarligt brott mot tygsvälten, utan det behövs en baksida, vadd och kant till Jellyroll-täcket. Det är den undre bilden.
Det ljusa tyget är på dubbel-dubbel bredd och det andra är ett av de tyger som finns i täcket. Till vadd tog jag en superlätt vadd i en bomulls-polyesterblandning.
Jag vill prova lite olika vadder och beslutade att ta denna till en lätt myskvilt.
******
Bilden högst upp är min födelsedagspresent. Fick pengar av föräldrarna, och vad spenderar jag dem på? Jo, underbara Kaffe Fassett tyger och ett väskmönster från Amy Butler.
Färgerna är helt underbara, mycket mera jag, än allt brunt som jag sytt på under senaste tiden.
Det prickiga tyget ska bli detaljer och foder, det blå är utsida på väskan.
******
Jag har sänt iväg ett mjukt paket till Ulla i Malmö, som är min julbyteskompis! Tyvärr glömde jag att fota innehållet. Man kan inte tänka på allt, ju!!! Men jag kan avslöja att det är lite sytt, men stickrelaterat, något mjukt att sätta stickorna i och ett mönster, och något gott att stoppa i munnen också!
******
Vill passa på att tacka er som liksom "Lappeklipp" i förra inlägget, skriver snälla kommentarer på bloggen. Varje gång blir jag lika glad.
Jag är mycket ute på olika bloggar och inspireras av alla fina saker som folk gör! Tack vare dessa så hittar jag roliga mönster,(tack Annette), vackra bilder, fina tips, ja allt möjligt roligt och bra-att-veta.
Då brukar jag också skriva en kommentar, för jag tror alla blir lika glad som jag!!!

3 kommentarer:

  1. Å, det beigeblommiga tyget gillar jag! Ett sånt där bra-att-ha-tyg som passar ihop med nästan vad som helst.

    Och fina tyger och väskmönster, bättre födelsedagspresent än så kan man väl knappt ge sig själv? Grattis både på födelsedagen och till shoppinglyckan!

    SvaraRadera
  2. Här har det skapats ser jag... o du en sån UFO-lista törs inte jag göra en gång....:) Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har också detta väskmönster på vill sy-listan(Sophia carry-all)
    men har inte kommit till skott ännu.Den ligger på en av mina hyllor ännu.
    Har du sytt din?
    //Eva

    SvaraRadera