lördag 15 november 2008

Tygsvält!

Jag hittade en bra bild, som passar mig just för tillfället!
Jag har ju lovat mig själv, och de som ev. hamnar på denna sidan och läser något/några av mina inlägg, att jag har tillräckligt med tyger i kistan.
Inga mer inköp!!! Lovade jag. Undantaget ev. tillägg som kunde behövas för att göra en påbörjad kvilt klar.
Jag har faktiskt hållit mitt löfte, allt som har köpts in efter sommaren är bara sådant.
Lite vadd, svart tyg till Kaffe Fassett kvilten, flanell till babytäckena.
Lite i den andan påbörjade jag att försöka sy bort alla rester och fultyger.

Därför var det kul att sätta in bilden på Fabricdiet 2008, vilket jag nu kallar tygsvält, på svenska!! Ha ha!!

(Men ingen kan ana hur nära det var att jag bröt löftet för 10 minuter sedan när jag var inne på en helskön sida med månadsblock....ååååh vad svårt det var att låta bli!!)

Idag har jag faktiskt varit mycket piggare och vi gick en promenad i vintervädret, snuvan har gett med sig och orken är på väg tillbaka. Därför har jag också gjort färdigt pyttetäcken och kviltat dem helt lätt. Gosig babyflanell på baksidan, dom är så gulliga.
Hoppas de kommer till några fina små krabater.

1 kommentar:

  1. Tygsvält!?! Det var absolut det värsta jag har hört!!! ;-)
    Kram från Brita

    SvaraRadera