söndag 23 november 2008

Sista blocket!


Detta är det sista blocket i vår stora Thimbleberrie Club Quilt som vi syr på Quilterian. Jag blev nöjd med det, och nu har jag sytt några bårder.
Tyvärr krånglar skärkniven, så jag måste se om det räcker med att slipa den eller om det är något annat fel. Man blir ju totalt handikappad när inte grejerna fungerar.
Nästa gång ska vi sätta ihop det hela, så det blir kul att se hur det ser ut IRL.Det blir ganska så stort.
******
Jag måste ta tag i några av mina UFO:n igen så det minskar i högen till dess att den stora kvilttoppen är klar, för den kommer att ta tid att kvilta om jag gör det för hand.
******
Brödet med soltorkade tomater och hackad valnöt blev smaskens. Oreganon på toppen kan man skippa, den blir bara svart och smakar ingenting!
******
Ha en skön söndag!

2 kommentarer:

  1. Jättefint block! Det ska bli kul att se helheten, för du tar väl bilder?

    Är man bara så rätt humör är det väldigt tillfredsställande att avsluta UFOn, så jag tror du har en rolig sytid framför dig!

    SvaraRadera
  2. Snyggt!!!! att at vara på sånt som ligger o skrotar är ju så bra... o billigt blir det också...:) Kram Annika

    SvaraRadera