onsdag 26 november 2008

Ufo:lista

Jag har beslutat mig för att lista alla ufo.n, bara för att få svart på vitt, är det dags att gräva i högen ELLER kan jag fylla på lite till.
Det får inte bli för mycket i den högen, eller att det blir för gamla saker, för då riskerar det att bli liggande i 10 år, sedan slängs det.

Kvilt ufo:n:
¤ En duk i svart och vitt, kalassnygg, om den blir klar.
¤ Ett par påbörjade pannlappar, måste åtgäras för bättre finish.
¤ En löpare, med 9 gr. linjalen, gillar inte riktigt färgerna.
¤ En filt med stack-and-slash hjärtan, bara kanten kvar.
¤ Kaffe Fassett täcket, bara lite kanter kvar, sedan sy ihop och kvilta.
¤ Ingen ufo än, men kvar att göra; Thimbleberriekvilten. Det är ett stort arbete. De andra bör göras klara först.

Stickat och virkat ufo:n:
¤ En vit sommarkofta som jag håller på att repa upp och delvis ska göras om. Inte snygg på mig.
¤ Den mycket tråkiga Promenade sjalen, som är såååå snygg, bara den blir klar.
¤ Ett par påbörjade virkade vantar.
¤ Ett julklappsprojekt som MÅSTE påbörjas och avslutas "at once", annars blir det inte en julklapp.
¤ Ett kul litet stickat pärlarmband.
¤ För att inte tala om alla planerade stickningar vars mönster ligger och väntar i korgen.

Jag kommer inte på mer. Bäst att börja då!

1 kommentar:

  1. Heja på med dina UFOn! Vilket ska du göra först?

    SvaraRadera