onsdag 5 november 2008

Växtfärgat

På Arcusmässan förra helgen kunde jag inte motstå de här fina växtfärgade garnerna.
Fr. v. indigofärgat entrådigt, 2 små 2 tr. härvor björklöv och längst till höger 2 tr. indigo + koppar.
Kan komma väl till pass när jag stickar sockor och vantar.
Jellyn går sakta framåt. Alla längderna är sydda och nu ska jag sammanfoga dem.
Jag virkar nu på ett par små söta vantar till lilla I. Hon gillar rosa, så de blir blandat rosa/röda.
Mina ufo:n har alltså, i dagsläget, slagit sig till behaglig ro, igen.
De tvåändsstickade vantarna är klara och tovade i maskin. Har redan använt dem och de är varma, mjuka och gosiga. Jag ska visa dem endera dagen.
Förkylningsbacillerna från eleverna har slagit till med full kraft. Jag är ganska hängig, men hoppas må bättre imorgon.
Simma luuuugnt.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar