lördag 22 november 2008

Två påsar

Se här min vinst i Annas lotteri (se länk t.v.).
Jag fyllde dem med frukt. Gott och nyttigt.
Man kan ju fylla dem med vad som är aktuellt för tillfället. De var ganska rymliga, bra och söt förvaring. Kanske måste göra några fler!!
Roligt att motivet var julkulor, som vi häruppe kallar pumlor, och alltså smeknamnet på mig och namn på min blogg.

****
Nu ska jag fortsätta med brödbaket. Gjorde ett litet experiment och satte valnötter och soltorkade tomater i två av bröden, penslade med olivolja och strödde oregano på.
Det blir kul att smaka hur det blir.
Vi bakar allt matbröd själva och brukar köpa påsar med färdigblandat mjöl, för annars blir det 10 olika påsar mjöl med småslattar kvar. Detta är mer ekonomiskt och enkelt. Sedan kan man som sagt variera bröden med lite olika tillägg. Sedan är det godast med fiberrikt bröd, tycker vi.
Och dofterna sen.... mmm

1 kommentar:

  1. Vilka fina vinster du fått.... tackar för beskrivningen.... får se om det kan bli nåt efter jul.... får jag problem hör jag av mig..:) tycker mig känna en doft av bröd,,,Mmmmmmmmmm... Nu väntar jobbet....Kram Annika

    SvaraRadera