söndag 2 november 2008

Jelly roll växer fram






Jag har, som jag tidigare nämnde, lagt ut Jellyn igen.
Det blev hexagonerna som på bilden högst upp.
Sedan fyllde jag på med resten.
Jag kände mig rätt nöjd.
Sedan märkte jag upp alla bitar i rader med tejp, så jag lätt ska kunna
hålla ordning på dem när jag syr.
Nu har jag påbörjat sömmandet, och sytt ihop alla bitar
två och två.
Nu ser högen ut som bilden längst ner.
I helgen har vi varit på auktion och det resulterade i några inköp.
Jag köpte en hylla till syrummet.
Bild på den kommer senare.
Vi investerade också i en köpmandisk.
Den var tänkt till köket, men....
det visade sig att den var för lång.
Nu startade omflyttningskarusellen...
känner någon igen sig...det blev ändå väldigt bra till slut.
Köpmandisken hamnade i hallen.
Skänken från hallen står nu i köket.
Kökssoffan står nere i Gillestugan, som vid lämpligt tillfälle
ska målas och fräschas upp. Nu är den mest
en avstjälpningsplats.
Hela denna karusell resulterade i en omfattande utrensning bland allt
textilt, dukar, kuddöverdrag, pannlappar m.m.
De skulle ju lika flyttas om till köpmandisken. I skänken blir
det mer köksgrejer. Det rensades där med!!!
Nu har jag två rejäla kassar med grejer som ska skänkas till RK eller Återvinningen.
Jag har ju dessutom gett ett löfte att för varje sak som kommer
in, ska två ut.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar