måndag 24 november 2008

Adventljusstake...och en påse!



Snart advent och full av julinspiration så kom jag ihåg den gamla sockerkaksformen som följde med i någon auktionslåda för mycket länge sedan.
Jag hade tänkt den till något med kaktus eller liten blomma.
Det blev dock aldrig att jag gjorde något med den. Men så såg jag i en blogg en adventsstake med blockljus i en trälåda.
Då kom snilleblixten och jag kom på att jag hade den gamla formen som skulle kunna passa.
På väg hem från jobbet så inhandlades 4 st. blockljus och lite stenkross. Jag blev jättenöjd.
Enkelt. Inte brandfarligt. Billigt. Ialla fall till hälften återvinning, eller ett slags recycling.
Amaryllisen har slagit ut också. Jag som trodde att det kanske inte skulle bli något av den.

******
Dessutom fick jag en annan snilleblixt igårkväll!!
Jag tog 2 st. av funglyblocken + ett annat tyg till insida och sydde en tygpåse.
Anna! Jag tittade ordentligt på dina påsar, mätte och klippte!
Påsar kan man också göra av fungly och det blir OK!
27 block återstår, och jag funderar på en kuddkvilt till föräldrarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar