onsdag 19 november 2008

Vill göra!

Detta är en bild på den jättesköna kvilten från www.stichingcow.com som jag dreglar över just nu.
Den är så fin och jag har tagit en lott på vinst av mönster på den genom att göra ett inlägg på bloggen. Dit kommer man genom att klicka på bilden i vänsterspalten.
Jag gillar att det är flera olika tekniker, och eftersom jag inte har provat på att brodera på kviltarna, så är jag mycket sugen på ett sådant projekt. Gärna något som tar lite tid.
Lektioner ges via e-mail.
Man får väl tänka på saken och slå till om tomten är givmild.

******
Annars gör jag sista blocket i vår stora Thimbleberrie club kvilt, som vi är några som syr tillsammans på Quilterian i Luleå.
Det var sydag i lördags, men jag tog time-out eftersom jag varit så dålig och inte orkade.
Nu är jag bättre och pular lite i syrummet.

******
Tack Anna och Annette för era kommentarer. Funglyn väntar på att jag ska bestämma vad jag ska göra med rutorna. Sakta men säkert har de blivit så många som 29 st.!! Och då har jag bara använt blåa tyger!!!
Men som sagt, jag har satt mig på tygsvält så jag tycker att det är mödan värt att göra saker av alla dessa undanstoppade bitar.

******
Vad gäller funderingarna kring Jellykvilten så har jag bestämt mig för att vaddera med en tunn bomullsvadd. Det har jag bara provat i lite småsaker, och det skulle vara kul att se hur en större kvilt blir. Jag tycker ju dessutom om att använda naturmaterial i allt jag gör, fast nackdelen är att bomull kräver så otroligt mycket gifter i framställningen.
Jag har inte sett att det finns eco-vadd heller.
Nu ska jag gå och röra till en kakdeg, för att göra av med lite äggulor som blivit över!!

******
Ta det lugnt där ute!

1 kommentar:

  1. Blev jätteimpad av ditt förra projekt o tar gärna emot mönstret.... fattar inte riktigt hur man gör men man kan ju alltid testa..... porto kan du få..... nu ska det jobbas här hela helgen så det blir bara lite smågrejer gjort... Kram Annika

    SvaraRadera