torsdag 27 november 2008

Mer att sy och en Lone Star!


Ha ha! Jag glömde minsann att ta med Jelly toppen på listan. Den är ju förståss inte heller en riktig ufo, för jag har ju just gjort den. Och funglyrutorna, men dem har jag börjat beta av.

Jag har gjort 2 påsar, kan ju passa som klappar kanske.

Håller på med ett hemligt projekt till julklappsbytet.

Det som är meningen för mig med att göra en lista, det är att sakerna liksom syns mer då.

Det blir en påminnelse att de finns där och pockar på att bli klara.

Det där sista är ofta det som blir kvar, läggs åt sidan, gör sedan....


******

Nu stundar dessutom julen!!! Dags att adventspynta. Jag har plockat fram julstakar och stjärnor. Det blir så mysigt med alla ljus. Här är ju kolmörkt kl. 15:00 så det behövs.
Jag lade ut en bild på min julgransmatta som jag gjorde förra året, mönstret heter Lone Star eller Betlehemsstjärna, så det är dubbel julkänsla då! Lite juldukar och julgardinerna i köket kommer att göra susen!


******

Tänkte också få tillfälle att under det korta dagsljuset fota en fin vinterbild att visa för er!

1 kommentar:

  1. Hej på dej!
    Tack för din goa kommentar på min blogg. Du gör ju fantastiskt fina saker, jag blir nog en trogen läsare av din blogg härefter.
    Lycka till med väsk-sömnaden.
    Ha det så gott!!!

    SvaraRadera