fredag 1 augusti 2008

Mera sockor




Här har jag då alltså bilder på från vänster; ett par sockar från Stickas häfte och Pomatomus, bägge i Step (som jag skrev om igår). Jag gillar dem skarpt. Pomatomus är ett väldigt vackert mönster.
Här hemma har vädret slagit om och luften är väldigt kylig, även när solen skiner. Jag syr på en toapappershållare (!!!), som ska göra det praktiskt och enkelt att byta rulle när det blir slut. Då plockar man enkelt ner en från denna praktiska hängare, i stället för att måsta vrida och böja sig snett ner, öppna dörren till skåpet, famla efter en ny rulle, allt medan man sitter på toastolen och har gjort DET. (varför byter jag inte före jag sätter mig ????). Vet inte om det är åldern, men det gör ONT varje gång. nu slipper jag det. Mönstret hittade jag hos Lapp-Elisa. Det är ett AnnAKa-mönster, med det roliga namnet "Pynt til det lille rom".Jag gillar ofta hennes design för den är aldrig "gullig", utan ofta i roliga färgkombinationer och enkelt utförande. Inte så mycket krusiduller, som jag har allergi emot. När den snart är klar kommer en bild på densamma.
Jag skrev tidigare om en hemsida med lite roliga projekt, bl.a. den bonad i PP som vi gjort i vår kviltförening. Här kommer adressen och även adress till Kanonkviltarnas hemsida: www.lenzula.com och http://hem.bredband.net/kanonkviltarna/.
(PP=paper-piecing).

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera