söndag 3 augusti 2008

Trädgårdsbilder
















Här har jag lagt in några bilder på blommor jag har i min trädgård. Överst en slags iris, tror jag. Jag har fått den av en kusin.

Nästa bild är en guldakleja som jag köpt frö på Impecta och dragit upp själv, den sprider sig, och därför kan man ta upp plantor och sätta ut på lämpliga ställen där den pryder sin plats.

Tredje bilden är på fänrikshjärtat som jag fått av en kollega Marita, i Luleå. Den tycker jag mycket om, kanske därför jag lyckades få in den på två ställen!!!
Nästa bild är en blomma som kallas mjölkklocka, den blommar vackert men ganska kort. Man måste binda upp den för om det regnar så bryts den lätt av.
Fänrikshjärtat igen!!
Den absoluta favoriten och största prydnaden i rabatten: min tjusiga pion. Den blommar enormt vart år, kort och intensivt. Nu har jag planterat ytterligare en pion, så vi får se om den blir lika fin som denna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar