torsdag 7 augusti 2008

Nya inköp





Är man en ekorre så är man! Jag vet inte om det är nå´n slags vansinne eller vad, men nog fanns det tyg innan. Men de är ju så fina, och jag kan ju sy den där väskan och den där bonaden och.... Är det någon ute i cyberrymden som känner igen sig?
Höst upp har vi bilden med alla tyger jag hade köpt under semestern till klockan 15:00 ungefär. Överst på bilden ligger de små reabitarna jag köpte på Nolia à 25:- st. Det är 8 st Bali till diverse väskprojekt i vinter. Under dem köptes en brun bit och ett kaffetyg som jag bara MÅSTE ha. Jag älskar Kaffetyger! Sedan köpte jag ett svart och ett gråvitt tyg till en NYB som jag måste testa att göra, så jag samlar mycket svarta, beige, grå och vita till det. Sedan köpte jag sådana där pinnar som man använder till att vända smala remsor, praktiska tror jag. En liten så´n som man använder när man gör yo-yo:s tyckte jag var bra att ha, jag köpte även kvilttråd och sytråd i stora rullar och en flaska med spraylim som kommer bra till pass när jag gör syasken som beställdes.
Till höger ligger några tyger som inhandlades på Quilterians rea, och längst ner de tyger jag handlade i Gnarp på Wahlmans textil. Det är ett ställe som är jätteroligt att åka till för där finns ju även andra tyger. Deras linnetyger är så fina.
Mellan bilden visar Nolia inköpen ensamma.
Längst ner har vi det som inhandlades som en akut impuls idag (efter 15:00) hos Brita på Quilterian (finns i Luleå på Storheden). Det ska bli en underbar Amy Butler väska och jag har redan startat. Därför har jag inte tid att blogga mer ikväll.
Igår hittade jag en sida för kviltbloggare, jag måste bara få instruktioner hur jag ska spara deras logga här på sidan så jag kan länka till den. De flesta skriver på engelska men det ids inte jag, för mycket tid tas från stickning, brodering, kviltandet m.m. Det är roligast!

2 kommentarer:

  1. Jeg kjenner meg igjen! Jeg har lett for å handle stoff på nettbutikker. Det er jo så mye fint, og når man fyller opp lageret er det jo lettere å finne det man vil ha når man skal til å sette sammen farger! Det kaffetøyet var lekkert.
    Jeg titter nok innom siden for å se om du har laget noe spennende av nyinnkjøpene dine! Marit

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren! Det är så roligt att se att någon läser min blogg. Jag har många andra kaffetyger och har också sytt en hel del dukar av dem, men mer väntar. Amy Butler-väskan har jag redan börjat klura ut mönstret på. Jag lägger ut bild när den är klar

    SvaraRadera