tisdag 12 augusti 2008

Gammal skåpmat


Nu visar jag lite gamla saker, för jag har inte syasken eller väskan riktigt klara.
Det fattas ju alltid något och ett lås måste jag köpa till min väska, men sedan är det bara att lägga i fodret med fickor och sedan är den klar.
Idag har jag plockat åkerbär, ängarnas guld, och dessutom varit på 50-talscaféet med kusinen. Så syasken får vila lite, bäst att passa på att göra lite roliga saker innan jobbet startar på måndag.
På caféet kom vi att filosofera kring våra tyg och garnsamlingar, och på hemvägen bestämde jag mig, nu ska jag sy av det jag har i kistan. Inga nya inköp tills vidare. O.K. i speciellt ömmande situationer, när man MÅSTE komplettera, då kan det vara tillåtet.
I höst ska vi i kviltgruppen sy pytte-täcken igen, så då har jag en del små gulliga tyger som kan passa, så det är ju en bra början, eller hur?
Jag lovar att vara ärlig och erkänna om (när) jag gör något klavertramp!! Det är svårast när jag går in på Qulterian t.ex. då blir jag frestad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar