torsdag 28 augusti 2008

Dahlian blommar


Dahlian har äntligen öppnat sina knoppar, och den är så fin och pryder upp bron där den står. Jag har tre vita dahlior som jag tar fram varje vår, planterar om och sen väntar jag bara på blommorna.
I år tog jag upp dem senare än vanligt, och därför blommar de väl sent också.
Jag ska nu försöka klippa ut delarna till en liten plånbok av tygrester från min blommiga Amy B väska. Jag hittde mönster i boken "Lappglädje, lappar och skinn" av Grete Gulliksen Moe.
Jag prenumererade på den serien böcker från Cappelen förlag, som handlar om lappteknik. Allt som allt blev det 10 böcker.
Jag älskar att titta i böckerna, och har faktiskt sytt en del från dessa böcker, eller hämtat inspiration.
Synd att det inte fortsatte med fler, för jag hade gärna fortsatt.
Då och då köper jag någon bok om olika tekniker, och det är så inspirerande tycker jag.
Alldeles särskilt gillar jag Lise Bergene (det gör många har jag hört), men Grete G. Moe gör också så läckra grejer tycker jag. Hennes färgval är mer färgsprakande och det tilltalar mig mycket.
I helgen ska vi dock norrut med husvagnen, till Jokkmokk närmare bestämt. Där är det höstmarknad denna helg. Hoppas bara att vädret fortsätter att vara fint
Ha en skön vilsam helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar