fredag 8 augusti 2008

Färdiga saker



Ja, nu har jag ju fotat mina alster som jag sytt på under semestern. Överst bild på toarullehållaren som är praktisk och bra faktiskt. Den rymmer 6 rullar, man kan ju göra hur kort eller lång man vill.
Under den "staden", från www.lenzula.com , som vi gjort som ett gemensamhetsprojekt i kviltgruppen. Jag handkviltade den, för jag är grymt osäker på maskinkviltning. Det lir jämt veck och snett. Dessutom gillar jag den långsamma lyckan med handkviltning framför TV:n.
Den är sydd av alla möjlig små skräpbitar, men floden skickade jag efter ett blått tyg från Lapp-Elisa, men det var jag inte så nöjd med sedan, det är för stiliserat. Det syns dock inte på bilden. Himlen är ett batikfärgat tyg som jag gjorde på kursen i Kalix för två år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar