fredag 22 augusti 2008

En väska

Här har ni min lilla söta väska. Jag älskar tyget.
Egentligen är väskan "lite liten", för jag har upptäckt att den ser proppad ut när jag stoppar i börsen och glasögonfodralet och...ja...lite andra små saker man kan behöva.
Men eftersom jag har lite tygbitar över ska jag försöka sy en nättare liten börs kanske.
Mamma ska få en väska också, den blir svart.
Jag har ju lovat att jag ska hålla mig till de tyger som finns i kistan. Då får det bli så.
Syasken gjorde jag av tyg som inköptes under semestern, i Gnarp på Wahlmans tyger.
Det är ett roligt ställe för en tygoholic som jag.
De finns också på nätet på www.wahlmantextil.com .
Eftersom det är min första arbetsvecka efter 6 veckors arbetslöshet så har jag varit grymt trött denna vecka. Ändå har vi inga elever och inte mycket som vi kan göra, eftersom det saknas så mycket på den nya arbetsplatsen.
Det tar tid att bygga upp en verksamhet. Därför har jag inte haft mycket energi, inte till att sy, sticka eller skriva i bloggen.
På tisdag kväll blir det dock nystart för kviltgruppen och det ser jag fram emot.
Trevlig helg!!!

1 kommentar: