tisdag 5 augusti 2008

Nolia


Igår besökte vi Nolia-mässan i Piteå. Det var faktiskt väldigt mycket fint och inspirerande att se på. Tänk vad många duktiga hantverkare och företagare det finns överallt. Det var mycket ullkläder som är tovat/valkat, mycket lin, flera som sålde kvilttyger!! Jag köpte en hel del bitar av Balityger bl.a.

För många år sedan vävde jag en hel del. Nu har det legat nere bra länge, men igår såg jag en del saker som gjorde att det börjar klia i dom fingrarna. Kanske jag måste ta tag i det, men var finns tiden till allt kul jag skulle vilja pyssla med.

Jag blev erbjuden arbete igår!! Samma som jag haft men en ny arbetsgivare och en rejäl lönesänkning! Men vad gör man... att stämpla är ju inget alternativ och i Boden haglar inte arbeten över en precis. Men arbetsmiljön blir bättre och vi får tre arbetsfria veckor vid jul och påsk, och dessutom planeringstid!! Det är bättre än tidigare.

Jag har fått en förfrågan om att sy en syask till en dam också, och jag har ju gjort flera stycken så det ska jag göra. jag tar 750:-. Det är otroligt pilligt och tar en del tid att göra den. På bilden är en av de jag gjort, med en (för mig) färgglad stjärna. denna gav jag till kompisen på hennes 50-årsdag. Jag har gjort en svart till mig själv, en blå/lila till mamma och en röd till mammas kompis. Den har tre fickor på insidan och resårband där man kan ha småting som man behöver samt en söt liten nåldyna. Interiör på asken finns på kanonkviltarnas hemsida www.hem.bredband.net/kanonkviltarna/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar