onsdag 27 augusti 2008

Höstblomning och tomatskörd


Titta så fina tomater jag plockade i förrgår!
Att de är goda kan jag intyga.
I våras köpte jag fyra plantor av Katarina i Smedsbyn. Green grape, den som ser lite grön och omogen ut, är min favorit. Sedan har jag en hängtomat som heter Tumbling Tom Yellow, det är den som har gett mest, mognar tidigt; de små gula tomaterna. Den stora röda ger lite, och den lilla röda har mycket kart, de hinner nog inte mogna alla.
Jag blir glad när jag ser den otroliga blomningen på min krysantemum som jag köpte för någon vecka sedan. Då var den full med knoppar, men nu har alla slagit ut tror jag.

Inte kan man motstå detta, när man besöker en blomsteraffär.

Jag bara måste köpa en!!!

Det blir inte alltför länge till vi kan njuta av höstblommorna.

Bakom garaget blommar dock höstbruden och rudbeckian jag köpte på Nolia, i kapp.

Bild på den finns sedan tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar