söndag 10 augusti 2008

Blommor

Det inhandlades inte enbart underbara tyger på Nolia. Där finns en fin utställning om trädgård också. Jag har försökt dra upp Rudbeckia från frö, men inte lyckats. En gång köpte jag en planta och den satte jag framför altanen, kanske i varmaste laget, för den gick ut under vintern.
Nu har jag planterat den bakom garageväggen, lite skuggigare. Få se hur den trivs där.

Framför den satte jag en rolig, nästan uppkäftig blomma, som heter Hyacintviva. Jag har vare sig sett eller hört talas om den tidigare. Eldiga färger röd, lila, orange, som kommer igen i Rudbeckian och den färgstarka Solbruden som inte syns på bild, men som finns till vänster.
Jag har inte gått med i någon OS stickning, jag har min Seascape sjal som kräver sin kvinna. Den tar tid, men jag ser att den växer fram SAKTA.
På syfronten är väskan nästan klar, jag måste bara en sväng till Quilterian, för att köpa ett magnetlås. Den blir jättesnygg!!! Bild kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar