torsdag 31 juli 2008

Sockor


Jag har under våren och den tidiga sommaren, mellan arbete och studier, stickat några olika par sockor.

Här en bild på Tropicana som jag stickade när Stickamera hade dem som månadssocka. Jag hade skickat efter ett Kaffe Fassett garn på www.garnkorgen.se och stickade först ett par fingervantar. Jag gillade garnet så mycket så det blev mer garn och dessa sockor . Sedan tyckte jag att det var så roligt att prova olika mönster, att jag stickade ett par sockor i Step (garnet med jojoba och aloe vera olja) med mönster från Stickas lilla häfte "Sockor och benvärmare". När Pomatomus blev månadssocka så stickade jag även den i ett Step garn men en annan färg. Även detta garn har jag skickat efter, från www.slojdohantverk.se. Jag tittade in på Stickamera häromkvällen och gillade även augusti månads sockor, så kanske det blir en sådan också, men jag ska väl sticka lite mer på min vackra sjal, så den blir klar först!!

Här i Boden har vi två garnaffärer. Tyvärr har ingen av dem nappat på sticktrenden, så här har vi INTE stickcaféer, trots påstötningar. De kan inte tillhandahålla alla roliga nya garner så då kompletterar jag på Garnkorgen, eller andra. För övrigt väntar jag nervöst på svar från arbetsgivaren där jag var på intervju förra veckan. Ska jag få jobb, eller inte. Hu, vad det är jobbigt att vänta.

Vi har ett underbart väder. Varmt, medelhavsvärme, skönt, jag njuter. Jag pysslar i trädgården, rensar ogräs, vattnar, gallrar bland morötterna, avsmakar tomater, mums! Kanske vi sedan åker till Luleå och tittar på när ostindiefararen "Götheborg" anländer till hamnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar