tisdag 22 juli 2008

Hemma igen


Tillbak från semestern. Jag måste göra en anställningsintervju, vilket jag gjorde igår. Det kändes bra, men jag får inte veta något förran slutet på nästa vecka. Det är bara att hoppas.

Jag har stickat färdigt mina pomatomussockar, och börjat med Seascape sjalen. Den är krånglig, man måste titta på diagrammet hela tiden. Passar tyvärr inte framför TV:n när det är mer engagerande program. Nu ska jag försöka lägga in en bild på den. Pass på!!
Oj det gick ju fint, man ser mönstret framträda, jag tycker det är vackert och skirt. Garnet är entrådigt Järbo ullgarn, som jag färgat med hushållsfärg i mikron. Det blev väldigt illgrönt först, men jag färgade över det och det blev ett riktigt höstgarn, tycker jag. Det skiftar i brunt, rött, gult, orange, mossgrönt, klargrönt i mjuka övergångar, så det blev klart bättre. Annars har jag inte alls gjort något mer handarbete, vi fick ju också vända tillbaka norrut efter att de ringde mig om intervjun.
Hemma så började det storregna, så nu sitter jag och handkviltar min stadkvilt. Den kan man hitta på Ula Lenz hemsida - Ulas quiltpage. Ska försöka hitta adressen dit. Den har vi gjort flera stycken i vår kviltgrupp (Kanonkviltarna), som ett gemensamt projekt i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar