fredag 4 juli 2008

Yipee!!
Nu ska jag starta min blogg. Den ska handla om mina stora intressen att sy lapptäcksteknik, sticka m.fl textila tekniker, samt trädgård.
Så här på sommaren så är jag ute så mycket jag kan och påtar i jorden. Jag har några pallkragar med grönsaker, några rader med potatis, och ganska mycket blommor, främst perenner. Ibland drar jag upp dem från frö, ibland köper jag.
Här uppe är sommaren kort men intensiv, så det gäller att njuta så länge det varar. Igår hade vi faktiskt sommarens hittills varmaste dag. Det var 29 grader mitt på dagen, idag lite svalare dock.
Just nu syr jag på ett överkast med Kaffe fassett tyger, som jag tror blir väldigt bra. De är ju kolossalt färgglada dessa tyger så jag dämpar med svart.
På stickorna har jag pomatomussockar som jag stickar med Step, helt underbart garn, faktiskt. De kommer att göra underverk med mina skrovliga hälar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar