torsdag 10 juli 2008

Semester!!!

Ja, nu förbereder vi en tripp med husvagnen. Vi drömmer om en fin liten husbil, men än så länge får vi bara drömma, för så´n kostar MYCKET pengar.
Jag håller på att packa, och följande hanarbeten skall med i år: 1. pomatomussockarna som bara är en liten bit kvar på (jag är ingen raketstickerska).
2. Den fruktansvärt tråkiga (men vackra), Promenade. Det garnet ska jag inte sticka mer i!! Fy vad stickigt!! Den är liksom ett litet evighetsprojekt, för den är tråkig med långa varav med rätstickning. Men så j..a dyr så man måste göra den klar. Och snygg.
3. Lite kviltning: Staden från Ula Lenz hemsida (en tysk sida som jag ska försöka länka till sedan). Den var ett gemensamt projekt i kviltgruppen, under våren. Nu ska jag kvilt för hand, för det är rofyllt och jag känner mig så harmonisk när jag sitter lugnt ocg stillsamt och syr små kviltstygn. Ja.
4. Ja, jag har ju provat färga garn med hushållsfärg och det blev väl sisådär. Jag ska sticka en sjal, och det blir nog Seascape från Knitty.
5. Ska jag nog lämna öppet, men kanske handsöm, japansk vikning eller nå´t till en väska, kanske.
Vi blir säkert inte borta länge, men det är bra att ha flera grejer så det blir lite omväxling.
Jag har noterat att en sak verkar alla hantverkarbloggare ha gemensamt och det är att vi har alltid flera projekt på gång samtidigt. Tror det har att göra med kreativiteten och det vore kul om en hjärnforskare kunde ta sig en titt på detta. Eller det kanske redan är gjort?
Hop och hej, nu pckar jag vidare.

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte du sa du skulle på semester - men handarbete är ju faktiskt riktigt avkopplande.

    Hälsningar Maud

    SvaraRadera
  2. He, he, det är ju det jag menar också!
    Pumlan.

    SvaraRadera