söndag 31 oktober 2010

Äntligen färdig!

Ja, äntligen är min stora gröna kvilt färdig, alla stygn satta och den är märkt.
Pappa skall få den i julklapp är det tänkt. Hoppas han gillar den. Varm och skön är den, jag har haft den i knät när jag sytt avslutningskanten!
Bild på hela kan jag visa när jag fotat den i dagsljus. Tänkte försöka ta en bild ute imorgon, om vädret tillåter.
Jag har kviltat runt alla "diamantblocken", "kvarnhjulsblocken" i hörnen har jag kviltat i alla "vingarna", sedan har jag kört tvärsöver och längs efter i de stora rutorna.
I kanterna och hörnen har jag kviltat så här.

Och märkt den på baksidan på detta vis!
Så otroligt skönt att jag nu är klar med detta UFO, eller kanske jag ska kalla den ett lååångsamt projekt.
De gröna remsorna fick jag i QOL-listans gröna byte sommaren 2009. Tidigt i vår sydde jag toppen klar, sedan har den legat på väntlistan. Men planen var att det skulle bli en julklapp, och jag klarade det!
Nu finns det ett annat lite långsamt projekt som väntat sedan tidig höst. Duken som jag tänkte göra med höstblommornas färger från min trädgård. Den blev en något häftig blandning, men låt gå!
Jag förbereder också några niorutor som vi ska sy på nästa träff med min kviltgrupp.




6 kommentarer:

  1. Jag blir alldeles varm om hjärtat av allt det härliga gröna. Ser fram emot att se helbilden i morgon!

    SvaraRadera
  2. Vad glad han kommer att bli.

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Spännande att få se bilden på hela quilten.

    SvaraRadera
  4. Så vacker den är. Vilka underbara gröna färger.

    SvaraRadera
  5. Åhh, vad härlig kvilt din pappa får. Är nyfiken på att se hela så hoppas vädret är bra. :-))

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig quilt du sytt till din pappa! Kommer värma både hans hjärta och kropp!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera