torsdag 21 oktober 2010

Pulsvärmare i oktober


Pulsvärmarna för oktober (Stickameras pulsklubb) är färdiga. Dessa kommer att bli favoriter tror jag.

Har stickat i Drops Alpacka (som vanligt). Färger vit, grå och svart.

Jag är redan igång med en annan stickning, som ska bli en mössa. Den ska matcha mina virkade vantar, så jag köpte till lite garn i samma färg.

Jag tycker färgen är helt galet snygg!

******

Jag ska börja kvilta täcket, men.....kvilttråden är slut d.v.s. allt som kunde passa. Jag har en multifärgad som jag tänkte ta istället för grön, men det står bara handkviltning på den, så jag tänker att den inte lämpar sig för maskinkviltning.

1 kommentar:

  1. Å, så snygga handledsvärmare! Jag har sagt det förr både en och två gånger, men jag önskar verkligen jag hade lust och tålamod att sticka ett par såna.
    Handkviltningstråd ska du inte ha i maskinen, den är vaxad och behandlad. Men det är väl alltid bra med en anledning att shoppa?

    SvaraRadera