söndag 17 oktober 2010

Pysselbloggar

samlar olika pyssliga människors bloggar varje söndag.
Gå in och titta och länka era bloggar också!
Jättekul att surfa runt och se vad andra pysslar med.
******
Själv har jag fördrivit söndagen på bästa möjliga sätt.
Jag har bakat bullar. Gjorde ett test med Manitoba Cream, ett specialvetemjöl med extra fin jäskraft. Bullarna blev jättegoda, mycket fluffiga och fina.
Jag ska prova på matbröd också har jag tänkt.
Funderade sedan lite över VARFÖR, detta mjöl har sådan jäskraft. Det innehåller väl inte något mystiskt genmanipulerat skit???? Hoppas inte.
******
Sedan har jag kokat hjortronsylt av fjolårsbär som fanns i lilla frysen.
******
Mellan varven har jag sytt på baksidan som nu snart är klar för mackning. Har bara lite tillägg av kanterna för att få lite extra sömsmån innan den ska kviltas.
Lev väl!

1 kommentar: