måndag 11 oktober 2010

Höststress

Jag skulle vilja ligga på taket och filosofera som Snobben!

Men som rubriken antyder, hösten medför en del stress, eller i vart fall många saker som händer just då!

I dagarna är det dags för slakt. Då ska det tas om hand massor av kött, med allt vad det innebär. Efter jobbet måste jag städa ur frysar både här och till gamla föräldrarna. Det ska passas in med arbetstider och tid för styckning och paketering.
Nu är det i vart fall över för denna gång.
Lite paus måste jag ha mellan varven, så ikväll blir det bara att "softa".
*****
En kväll kunde jag inte hålla mig från att sy lite. Jag började med en baksida till min gröna "Spenatkvilt" som jag gjorde tidigare. Jag tänkte ta tillvara resterna, för en liten Stash Manicure , (d.v.s. tygförrådsstädning). Försöka att få till en någotsånär hyfsad baksida, och försiktigt frihandskvilta härligheten.
Stash manicure är för övrigt den sida som jag för tillfället besöker mest varje dag.
Där finns så bra tips och roliga idéer, faktiskt.
****
I morse när jag vaknade var det förresten vinter. Det snöade och hela världen var täckt i ett snövitt täcke. Vackert som attan, får försöka ta ett foto imorgon, om solen är lika fin som idag och snön ligger kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar