onsdag 6 oktober 2010

Mitt-i-veckan

Jag har kantat min tolkning av landskapsbilderna som vi gör i vår kviltgrupp.
Jag är nöjd med allt ...utom kviltningen.
Den tål icke att tittas på annat än på långt håll!!!!
Men jag ville ändå göra den färdig för att ha kvar och kunna jämföra med, till jag har övat upp frihandskviltningen och blivit JÄTTEDUKTIG! !(skam den som ger sig)He He!
När den var färdig så stod jag en stund och skar scrapsbitar, av alla tyger som samlats på senare tid. Men det tar tid och frestar på en gammal tjurig nacke, så det får bli lite i taget.
En liten hög blev det ändå till min låda.
Jag har börjat sticka på oktobers pulsvärmare. Det behövdes mer svart alpacka till det så jag rusade in till den lokala garnaffären (Idas) och så bestämde jag mig raskt för att köpa ett par Knit-Pro stickor med kabel. Jag ska sticka en ny mössa, så då hoppas jag få testa dem. Jag har varit sugen på dessa lääänge!


Detta är de blivande pulsvärmarna. Jättesnyggt mönster från Garnstudion.
Jag gillar att sticka mönster med fler färger och det är ett bra tag sedan jag gjorde det.






3 kommentarer:

  1. Dina årstider blev jättefin.
    Pulsvärmarna blir toppen. Kram o ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vad fin årstids-hjärtanen blev! Du är kreativ du!

    SvaraRadera