tisdag 19 oktober 2010

Regnbågens alla färger!

Det är väl så att man är lite galen, men jag har just antagit Annettes utmmaning att sy kviltar i regnbågens alla färger.
Det ska bli 7 olika kviltar av varierande sort, teknik, och färg.
Nu tänkte jag att få tjuvstarta med den gröna som jag ju håller på att avsluta.
Planen är att man får göra UFO:n men inte sådana som är klara redan, kan räknas in. Den gröna ligger ju färdig att kviltas och sedan är den klar att få sin kant på.
I somras köpte jag på mig en hel del röda, så där finns nu material för en glad röd liten kvilt. Kanske en bordsduk, i kvarnhjulsteknik, har jag tänkt.
Änglarna som jag hade tänkt färdigställa i år, tja, de får nog vänta till nästa år. Inte gör det nåt! :)
Titta in här: Regnbågsquiltar, där kommer inläggen vad gäller dessa kviltar, att samlas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar