lördag 16 oktober 2010

Underbara sylördag

Jag har tagit mig en sydag, och snickrat lite på baksidan till den gröna kvilten.

Först har jag sytt niorutor av en del rester av de 2,5" remsorna som fanns kvar.

Sedan har jag grävt i min låda med tillskurna restbitar, sytt ihop 2 längder med 2,5" rutor som ska sys fast längst upp och längst ner på baksidan. Resten av baksidan är ett hopplock av större och mindre gröna bitar. Det är ju verkligen en reststädning i min tygsamling.

Jag har sytt ihop halva baksidan, och nu har jag ett stort mörkgrönt stycke tyg som ska sitta på andra halvan. Sedan är det bara att sy på rutlängderna uppe och nere.

Denna kvilt ska pappa få, för han är ofta frusen.

Så här ser toppen ut!

5 kommentarer:

  1. Ohh vilket härligt projekt du har på gång, lycklig han ska bli din pappa! Kram L

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilka härliga gröna färger. Täcket ser så lugnt och vilsamt ut.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar kvilt din pappa kommer få! Tom baksidan blir vacker... härligt!! Grattis till en sån underbar dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du är flitig! Mysigt för din pappa att få värma sig under den fina quilten.
    annika

    SvaraRadera
  5. Härligt med en sydag. Jättefint täcke, jag gillar färgerna.

    SvaraRadera