måndag 1 november 2010

Ja, just det! Vintertid

Vintertid innebär att dagsljuset försvinner väldigt tidigt här i norra Sverige!
Det innebar i sin tur, att när jag startade min hempromenad från arbetet (som tar c:a 20 min. i maklig takt) kl. 15:30, så började det skymma redan!!!!
Så några utomhusbilder får allt vänta på sig. I stället tog jag bilder med täcket draperat över kviltställningen. Jag har ju tidigare visat toppen utlagd också, så jag tycker att det gör sig rättvisa så här. Färgerna återges alldeles utmärkt faktiskt!

Och den "lappade" baksidan!!!!
Det är verkligen grönt (och skönt), detta täcke!

7 kommentarer:

  1. Den är så otroligt vacker. Din far måste bli jätteglad när han får den.

    SvaraRadera
  2. Oh så snyggt det blev och du har verkligen satt ihop färgerna fint.

    SvaraRadera
  3. Superfint!
    Visst är det snopet att dagarna blir en timme kortare nu. Det dröjer innan man vant sig.
    Ha det gott i skymningen, kram!

    SvaraRadera
  4. Så fint täcke. Jättehärliga färger som värmer gott i vintermörkret.

    SvaraRadera
  5. Himmel så snygg den blev! Lyckos din pappa, han kommer blir toppenglad!

    SvaraRadera
  6. Den är bara underbar. Du måste vara jättestolt!

    SvaraRadera
  7. Jättefint!
    Din pappa borde bli jätteglad åt täcket!
    Visst är det trist när mörkret kommer tidigare på dagen (knappast eftermiddag, tycker jag)

    Kram!

    SvaraRadera