torsdag 25 november 2010

November=kallt

Hujedamej, så kallt det är. I morse hade vi -24.
Därför måste jag som motvikt visa min blommande Novemberkaktus! Maffig va?
Den lilla kaktusen har knoppar nu också!

Trotsande mörker och kyla och därvid vidhäftad ständigt trötthetssyndrom, har jag ändå lyckats sticka färdigt vantarna, och hoppas julklappen kommer till glädje och värme till sonen.
Det finns ändå lite garn kvar, hmmm...kanske får bli ett par barnsockar?
I syrummet ligger solväskan, jag har kviltat och så ska jag sy ihop den. Ganska tjockt blev det. Jag fick för mig att sy den i dubbel termolam, men vi får se om det blir lyckat. Ett experiment.
L och jag klurade på att ändra på designen lite på våra väskor (solväskan är ett gemensamt projekt i vår kviltgrupp). Det är lite kul att hitta på egna lösningar ibland.
Jag har sytt ett par fickor och en rem med nyckelhållare, eller vad det kan heta????
Allt som allt är jag nöjd så här långt.

1 kommentar:

  1. Jättefin novemberkaktus! Mina blommar de med, i ett sista desperat försök att dra till sig uppmärksamhet och bevattning. :)

    SvaraRadera