fredag 19 november 2010

Julstickning

Under veckan som gått har tröttheten nästan övermannat mig.
Jag tror att detta ständiga mörker tar knäcken på mig.
Som tur är så har jag ett "lättare" jobb nu några veckor framöver, så motorn kan gå på lite sparlåga.
Jag har tillbringat kvällarna framför teven med stickningen i knät, lite slött stickande, sörplande på kaffe, läsande, ja ni vet...
Men A:s sockar är färdiga i allafall ( A= sonen), och så började jag sticka vantar också. Jag vill nämligen göra slut på garnet. Jag har 2 färger i ett melerat 2-trådigt ullgarn. När jag började sticka sockorna så insåg jag att det mörka nog inte skulle räcka till ett par stora karlsockor, så jag randade med det ljusare på foten. De blir lite olika eftersom garnerna är melerade, och jag gjorde skaften först.
Lite mörkt garn kvar, ja då blir det vantar av resten. Mörka muddar och ljusare på handen!
Nu ska helgen ägnas åt lite röjning, bakning och tja...vi får väl se vad jag orkar!

1 kommentar:

  1. Bra att ha lite olika projekt på gång. Sockarna ser jättefina ut. Håller med att vintermörkret är tröttsamt. Men snart blir det lite roligare när det blir ljust i alla fönster.

    SvaraRadera