söndag 28 november 2010

1:a advent

När första ljuset lyser, står julens dörr på glänt,


och alla är så glada att fira få advent.


******


Solväskan är klar!


Lite ändringar: axelremmen har jag sytt mot sidsömmarna, och satt en knapp med magnetlås under, på fram- och baksidan istället.




Axelremmen med dekorsömmar (måste testa lite på Auroran).

Bottenkviltning.


Sist och slutligen, inuti, en liten och en större ficka + en rem med karbinlås för att fästa nyckelknippa eller mobilen i.

Toppen innan den blev en väska, bilden kom med av misstag och jag har inte räknat ut hur jag ska få bort den. Sorry!



























5 kommentarer:

  1. Oj, så fin blir så sugen att starta upp med min. Vi får väl se den på onsdag?
    Det blev riktigt snyggt med knappen och för att inte tala om den quiltade botten.

    SvaraRadera
  2. Tack för att du är med ock inspirerar, men nu har jag trasslat till det på min blogg.
    Snälla lägg in din länk igen.
    advents kramar/ Carina

    SvaraRadera
  3. Solväskan är som en solstråle. Piggar verkligen upp den 1:advent. Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  4. Färgglad och uppiggande väska! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Håller med - jag blir verkligen pigg av din fina väska. Tyckte också väldigt mycket om din adventsljusstake.

    SvaraRadera