torsdag 2 december 2010

Pimpad adventsstake och julavslut!

Adventsljusen behövde lite färg!
Snurrade fast en liten festremsa och sedan har jag fyllt upp formen med lite sten också, bra för brandsäkerheten!
******
Igårkväll hade vi julavslut med glögg och annat godis i vår kviltgrupp. Vi tillverkade också pumlor, eller julkulor som det väl heter i andra delar av landet. Här uppe säger vi pumlor (och det är ju mitt smeknamn också!)
Här ligger en hel del material framme. Det finns lite olika tyger och band att välja på.Jag valde turkos och silver, läckert!
Sedan fick man börja rita, skära och pilla ner tyg, fästa band...och...

....Voilá, här är en hel drös färdiga pumlor till beskådande.
jag kan tala om att det aldrig har varit så tyst när vi jobbat med något, koncentrationen var maximal!












3 kommentarer:

  1. Vilka vackra pumlor, såna skulle jag gärna lära mig att göra. Riktigt ögongodis!

    SvaraRadera
  2. Å så fina pumlor ni gjort. Visst är de roliga att göra. Vi gjorde dem i vår kviltgrupp i fjol och så var de ju en av kortkurserna på rikstäckets årsmöte.

    SvaraRadera
  3. Ohhh vilka underbara pumlor!!Höjer julstämningen rejält... Kram Lizzan

    SvaraRadera