måndag 6 december 2010

Psst! Julklappar!!

Eftersom mottagaren inget vet, och inte läser bloggen (?), så kan jag ju visa en bild på ett färdigt litet julklappskit. Tanken är att stoppa in ett presentkort på Kicks också.
Idén med den lilla trekantiga som hänger i en liten stropp med en karbinhake fick jag från en i kviltgruppen som gjort en sådan till sin dotter! Tack för det K!
På insidan har jag dolt sömmarna och de är kviltade med Termolam. Jag tyckte kanske att det blev lite mjukt, men å andra sidan så är de ju lätta att packa med och knöla till om de är lite halvtomma sådär!
Kviltningen är gjord med den gula kvilttråden som jag köpte för några veckor sedan, den passade bra mot guldtrycket i tyget. Bara några enkla dekorsömmar som extra piff.
Det lite vilda röda kitet som jag gjorde tidigare ska nog få ett nytt hem i jul också. I allafall några delar av det.
Nu väntar bädden på en mycket trött Pumla som inte sovit värst mycket i natt.
Sov Gott!

4 kommentarer: