lördag 18 december 2010

Massor med läsning!

Jag har "bullat upp" med ordentligt med läsning under julen.

Jag har hört så många säga att de här kviltböckerna av Jennifer Chiaverini ska vara så bra.

Sagt och gjort, för några veckor sedan så skickade jag efter den första (tror jag), från Adlibris.

Den var lättläst och rolig, intressant när man håller på med kviltning och fylld med vardagsnära historier. Det är ju en combo som jag brukar gilla.

Jag blev sugen på mer, så det blev några till att konsumera över julhelgen, inkl. en kviltbok med mönster på de kviltar som förekommer i böckerna.

Jag måste ju ibland läsa lite annat än deckare, som har blivit min huvudsakliga lektyr på senare år.

Det är lite svårt att veta i vilken ordning de kommer, jag gillar att läsa i kronologisk ordning när historierna hänger ihop, med vissa huvudrollsinnehavare.

Någon som har koll??

******

Så glömde jag nästan att visa sockarna som KM skall få i julklapp. Svart Morjärvsgarn, med en djärv turkos rand upptill och vid tåns början. Snyggt tycker jag själv!

Just nu har jag Stickameras december månads pulsvärmare på stickorna "Pixie Warmers". Garnet heter Sport-superwash, lama-ull står det.

Syrummet blir klart att städa på måndag när jobbarna gör det sista med fönstren, men det blir nog inget sytt före julafton i allafall.




3 kommentarer:

  1. Såå snygga! Turkos är så fint mot det svarta.

    SvaraRadera
  2. På http://elmcreek.net/index.php/main/faq/ finns information om den kronologiska ordningen, en liten bit ner på sidan.

    SvaraRadera
  3. Själv har jag hittat två böcker: That Dorky Homemade Look och Stash Envy: And Other Quilting Confessions ands Adventures av Lisa Boyer. De verkar mycket lovande!
    /Katti

    SvaraRadera