torsdag 30 december 2010

Det sista för året!

Tänk att det är näst sista dagen på året!
Det går ju så snabbt så man hinner inte med riktigt. vardagar fyllda med arbete och vardagliga ting, helger med olika måsten och ledighet, allt rusar i en allt snabbare takt.
Det är väl egentligen dags att summera, men jag tänker inte göra det. Det får bara fortsätta i samma lunk som tidigare. Inga löften för nya året ges heller.
Nyårslöften är som till för att brytas tycker jag. Bättre att sätta upp mål som man kan sträva mot i sin egen takt.
******
De sista dagarna här mellan jul och nyår så har jag sytt "muggmattor".
Det var så kul, så efter de första 4 så blev det 4 till.
Fortfarande av lite rester av några andra, lite mer färgsprakande, kaffetyger.
Dessa skar jag till i lite kurviga linjer, utom en som fick raka. Jag sydde dem direkt på baksida och vadd som Quilt-as-you-go ungefär. Jag använde några dekorationssömmar, som var roliga att testa bara.
Månadens muddar, "Pixie Warmers", är färdiga.
I övrigt så har jag ägnat dagen åt lite förberedelser för Nyårsafton, då mamma och pappa ska komma hit.
Jag har gjort små portions-smörgåstårtor, till kvällsgodis.
Till middgen som vi äter ganska tidigt blir det lax och pressad potatis.
Jag har testbakat från nya boken, och det blev helt klart jättefina och goda bröd!

3 kommentarer:

  1. Jättefina muggmattor du sytt.
    Ha en rikgtigt trevlig nyårsafton ett Gott Nytt år

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt (Sy)År!
    Dina muggmattor ser så läckra ut.

    jag ger heller inga nyårslöften. De behövs inte. Jag är alldeles för duktig att bryta såna.

    SvaraRadera
  3. Dina muggmattor är så fina.
    Skoj att du ville delta i ST:n
    Önskar dej ett Gott Nytt År! Kram

    SvaraRadera