måndag 27 december 2010

Sy tillsammans!

I morse gick jag på en lång promenad, avslutade den uppe i stan på Bokia där jag äntligen köpte böcker för presentkortet jag fick när jag fyllde år, av sonen.Jag gillar att baka bröd, och just nu är jag lite besatt av surdegsbröd! Det blir så himla gott!
Det finns en kille som bloggar om brödbak; Martin Johansson , och det är han som skrivit boken "Enklare bröd".
Jag ska prova detta i veckan, så får vi se hur det går!
Men pengarna räckte lite till, så då lev det Maud Onnermarks senaste med julmat. Hon är bodensare från början!
Många kändisar kommer från vår lilla stad; förutom Maud kan jag nämna Brolle (var på avdelningen bredvid den jag jobbade på när han var liten! Busig!!!!), skådisen Rolf Degerlund (vi gick i skolan samtidigt) och Så-ska-det-låta Gunnarsson och några fler finns det. Jag har tyvärr svårt att komma ihåg namn så då tar det nå´n vecka innan alla värkt fram.
En mörk tråkig bild, men det bästa jag kunde åstadkomma av fönsterbelysningen, som jag berättade om tidigare.



Så blev det en hastigt påkommen "Sy-tillsammans" på QOL-listan!
Vi ska sy Mug Rugs tillsammans denna gång.
Jag har varit jättesugen på at göra det, men hann inte före julen och fönsterbytet, så idag har jag sytt 4 st. mugg-mattor.
Först tänkte jag ta spillbitar, men som tur var besinnade jag mig och letade fram alla kaffetyger som ligger i en låda i garderoben. Perfekt för ändamålet!
Jag har gjort dem klara så nu ska jag sy fast kanterna framför tv:n ikväll. Det var roligt, tror jag ger mig på att sy några fler, för de kan bli fina presenter.
På listan finns massor med inspiration från AnneMarlen!
Mina är c:a 6" x 9".
Lämpligt för en kopp kaffe/te och en macka/bulle!

1 kommentar:

  1. Vilka fina bok du fyndat! Enklare bröd låter spännande! Alltid roligt med nya böcker.
    Flitig är du också! Extra fina blev de med kaffe tygerna.

    SvaraRadera