söndag 17 maj 2009

Sol, sol, sol!

Idag är det ett helt underbart väder.
Inte vill jag vara inne och kura i syrummet idag.
Nej, efter en snabb veckostädning på morgonen, så har jag varit utomhus och krafsat i rabatterna, mysit med mamma ute i solskenet, hängt ut tvätt som torkar rekordsnabbt.
Vi har 19 grader, alldeles perfekt alltså.
Tidigare en kväll sydde jag kanterna på mysfilten till I, och så här blev den.
Jag ska nu kvilta den med fleece (rosa) som baksida. Men jag ska inte sy på maskin utan göra små knutar med gul och grön lintråd, genom lagren.
Den smala kanten runt om blir röd.
******
Ett besök på Quilterian resulterade i några små inköp som inte var planerade förståss.
Inget köpstopp här inte!
Några gröna tyger till JR-bytet på QOL-listan, de tänker jag inte visa....
Sedan hittade jag lite rosor, den romantiska stilen, som ska användas till änglarna.
Lite vinrött och grönt till det.
Jag har tvättat dem och de ska strykas, kanske jag kommer ihåg att ta ett foto sedan.

2 kommentarer:

  1. Vilken superhärlig quilt! Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Den blev bara såå fin.Härliga färger.
    Ha de.

    SvaraRadera